Frequently Asked Question over het E-Golf4U system

Laatste wijziging: 17 maart 2013

Indien er vragen zijn die voor een breder publiek geschikt zijn, dan worden deze hieronder getoond.

Toegang tot het systeem

Het aanloggen met een IOS6 systeem hapert. Is dit bekend?

Het inloggen op een iPad en iPhone is een bekend probleem, de laatste release van iOS6 blokkeert de aanlog technieken zo nu en dan. De leverancier doet er alles aan dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Hoe komt het dat ik op mijn (Android) tablet niet kan aanloggen?

In principe zou het aanloggen met elke (gangbare) browser moeten lukken. Wellicht helpt het als u de laatste versie van een (gangbare) browser installeert. Het wissen van alle formulierdata en cache zou eventueel ook nog een oplossing kunnen bieden.

Ik kan niet aanloggen in het systeem?

Aanloggen doet u door het invullen van de persoonscode/gebruikersnaam (zie NGF pasje, bijvoorbeeld hass 3) en een wachtwoord. Dit wachtwoord zal initieel bestaan uit de geboorte datum van het lid, te weten ddmmjj, bijvoorbeeld 010657). Eventueel kunt u via het systeem een nieuw wachtwoord aanvragen.

Waarom is mijn wachtwoord gewijzigd?

Omdat wachtwoorden in het systeem als ‘onleesbaar’ voor derden zijn opgeslagen, konden deze met de conversie niet meegenomen worden. Daarom zijn ze opnieuw ingesteld aan de hand van de geboortedatum van het betreffende lid.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

Bent u uw wachtwoord vergeten of werkt het systeem niet zoals u verwacht, dan kunt u op eenvoudige wijze een nieuw wachtwoord aanvragen. U klikt op “wachtwoord vergeten” en een nieuw scherm opent. Hier vult u uw persoonscode in en klikt op “Wachtwoord opnieuw instellen”. U ontvangt dan direct een email met daarin de mogelijkheid uw wachtwoord aan te passen. Voorwaarde is uiteraard dat de ledenadministratie uw juiste email adres heeft. Heeft zij die niet, geef het snel door via ledenadministratie@golfclubveldzijde.nl.

Kan ik alle tekens gebruiken voor mijn wachtwoord?

Als u gebruik wilt maken van de terminals in het clubgebouw (voor wedstrijden en Q-kaarten) en uw wilt aanloggen met dit wachtwoord, dan dient dit wachtwoord alleen uit kleine letters en cijfers te bestaan. 

Is het wachtwoord voor het boeken van starttijden ook gewijzigd?

Nee! Dit is een compleet ander systeem dat onder Golfpark Wilnis valt. U aanlog informatie (gebruikersnaam en wachtwoord) is dus ongewijzigd gebleven!

Wedstrijden

Ik wil inschrijven: hoe kan ik zien of er nog plaats is in de wedstrijd?

Op het wedstrijd overzicht staat het aantal ingeschreven spelers en het maximum aantal plaatsen achter de betreffende wedstrijd. 40/36 betekent dat er 40 ingeschreven hebben en dat er dus 4 op de reservelijst staan. Ook onder het knopje INFO bij de betreffende wedstrijd staan deze aantallen vermeld. Indien er iemand van de eerste 36 ingeschreven zich uitschrijft dan schuiven de spelers op de reservelijst een plaatsje omhoog. Op de website kunt u in de dagen voor de wedstrijd de startlijst raadplegen om te zien of er alsnog plaats is gekomen in de wedstrijd.

Ik heb problemen bij het inschrijven van een wedstrijd.

U dient daarvoor de desbetreffende wedstrijd commissie te benaderen voor nader onderzoek waarom dit zo is. Op de commissie pagina treft u informatie aan over deze commissies.

Hoe kan het dat ik bepaalde nog te spelen wedstrijden niet kan zien?

In het standaard wedstrijd overzicht (op te roepen via Toon Lijst) zie je alleen die wedstrijd waarvan de inschrijving gestart is. Ook kun je de wedstrijden zien waarvoor je je al ingeschreven hebt of waarvan de inschrijvingsperiode gesloten is. Bovendien staan hier ook de wedstrijden die al gespeeld zijn en waarvan je de uitslagen kunt zien. In het overzicht Toon Kalender kun je alle wedstrijden (gespeeld en nog te spelen) zien per maand van het lopende jaar. Pas per 1 januari 2013 laat het systeem de wedstrijden van 2013 zien. De leverancier is zich hiervan bewust en zal dit op termijn aanpassen.

Handicap registratie

Wat te doen met Q-kaarten gelopen op Veldzijde als de terminals het niet doen?

Indien het systeem niet naar behoren functioneert dan kan er geen Q-kaart aangevraagd cq ingevoerd worden. Op deze manier dient u dan te handelen:

Aanvragen: een Q-kaart dient handmatig verstrekt te worden door de caddymaster, met daarop een  gele sticker met een nummer. Dit nummer dient vastgelegd te worden in de administratie, met datum, tijd, namen, aantal holes etc.

Verwerken: de kaart dient in de bus gegooid te worden en zal op een later moment door de HCP commissie verwerkt worden.

In ieder geval is de speler zelf verantwoordelijk voor zijn of haar handicap. Mocht u aan een wedstrijd mee doen voor dat een Q-kaart verwerkt is (en indien nodig de handicap aangepast is), dan dient u de wedstrijdleiding hiervan voor de wedstrijd op de hoogte te stellen zodat u met een juiste handicap aan de wedstrijd mee doet.

Wat zijn vreemde kaarten?

Vreemde kaarten zijn Q-kaarten die niet op Veldzijde zijn gelopen, maar wel in Nederland. Het is de bedoeling dat de leden deze kaarten via de website zelf invoeren. Loopt u overigens deze kaart op een baan die hetzelfde computerprogramma (E-Golf4U) gebruikt als wij, dan kunt u deze kaart ook op die baan invoeren en zal deze in onze administratie verwerkt worden.

In ieder geval is de speler zelf verantwoordelijk voor zijn of haar handicap. Mocht u aan een wedstrijd mee doen voor dat een Vreemde kaart verwerkt is (en indien nodig de handicap aangepast is), dan dient u de wedstrijdleiding hiervan voor de wedstrijd op de hoogte te stellen zodat u met een juiste handicap aan de wedstrijd mee doet.

Ik wil graag een niet-lid als marker bij een Q-kaart, hoe moet dat?

Het Veldzijde lid die een Q-kaart wil lopen dient zich op de terminal aan te loggen en een Q-kaart aan te vragen. Hierna dient een marker geselecteerd te worden. Omdat de speler waar hij/zij mee wil lopen een niet-lid van Veldzijde is, zit deze niet in het systeem. Voor dit soort situaties zijn twee markers in het systeem aangemaakt. Dit zijn MARKER en GASTMARKER. Het Veldzijde lid dan een van deze twee via het scherm selecteren, waarna het etiket voor op de kaart geprint zal worden.

Hoe vraagt een gastspeler een Q-kaart aan?

Indien een gastspeler (zijnde een niet lid van Veldzijde) een Q-kaart wil lopen, dan kan deze met zijn NGF pasje een Q-kaart aanvragen. De gastspeler dient dan de waarde van zijn hcp (die op het NGF pasje staat) via het scherm te bevestigen cq te wijzigen. Daarna wordt de sticker geprint die op een kaart geplakt dient te worden. Bij een gastspeler zal het systeem niet om een marker vragen. De Q-kaart dient bij de eigen vereniging verwerkt te worden.

Ik wil een Q-kaart aanvragen maar het clubhuis is nog dicht?

Dit wordt binnenkort beantwoord.

Ik wel een Q-kaart in het systeem invoeren maar het clubhuis is al dicht?

Dit wordt binnenkort beantwoord.

Terminal en etiketprinter in het clubhuis

De terminal logt vanzelf uit terwijl ik nog bezig was?

Om te voorkomen dat men vergeet uit te loggen van de terminal, zal na 60 seconden inactiviteit op de terminal de gebruiker uitgelogd worden. Dit gebeurt ook als gedurende bijvoorbeeld het invoeren van uw score 60 seconden niets met het scherm gedaan heeft. U dient dan opnieuw aan te loggen en uw handelingen te herhalen en af te ronden.

Is het belangrijk om uit te loggen van de terminal?

Ja! Anders ontstaat er wellicht verwarring wie er op dat moment aangelogd is. Wen eraan om na iedere actie op de terminal uit te loggen.

Hoe krijg ik toegang tot de terminal?

U kunt op 2 manieren in de terminal komen:

– met uw NGF lidmaatschapskaart;

– door het intoetsen van uw persoonscode (= gebruikersnaam) en wachtwoord.

 

1. Als u uw NGF kaart door de kaartlezer haalt, komt u direct in uw persoonlijke welkomstpagina.

2. Aanloggen via Persooncode en wachtwoord

Druk op het “toetsenbord” rechts onderin en de lay-out van het toetsenbord komt te voorschijn.

Toets uw persoonscode in het vakje “gebruikersnaam“.

Druk op de “tabtoets”, links onderin het toetsenbord.

Dan komt u automatisch op de tweede regel en toets daar uw wachtwoord in.

Druk dan op verder om door te gaan. U komt dan in uw persoonlijke welkomstpagina.

Wat als mijn pasje het niet meer doet?

Gelukkig kunt u met het nieuwe systeem ook via uw persoonscode en wachtwoord aanloggen. Zie daarvoor de instructies.

Een nieuwe pas is aan te vragen bij de ledenadministratie.

Mijn wachtwoord werkt niet?

Dat komt zeer waarschijnlijk omdat u bij het wijzigen van uw wachtwoord andere tekens dan kleine letters en cijfers gebruikt hebt. Via de Leden omgeving van de website kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.

Laatste nieuws